کد خبر : 2010942 | 08 فروردين 1403 ساعت 19:25 | 41.6K بازدید | 70 دیدگاه

كشتى ايران در انتظار نبرد سرنوشت‌ساز ٨٦ كيلو

چراغ سبز كامران به دوئل بزرگ با حسن يزدانى

به نظر مى‌رسد تصميم كامران قاسمپور براى بازگشت به وزن ٨٦ كيلوگرم در آستانه المپیک جدی است.

چراغ سبز كامران به دوئل بزرگ با حسن يزدانى

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اعلام آمادگى حسن يزدانى براى المپيک پاریس همچنان شایعاتی در‌خصوص غیبت احتمالی او به دلیل عمل جراحی کتف و جایگزین شدن کامران قاسمپور مطرح می‌شود.

طی روزهای اخیر اظهارنظر تندی در خصوص این شایعه از سوی همت مسلمی، مربی حسن یزدانی، مطرح شد که حتی کامران قاسمپور‌ را هم زیر سوال برده بود.

ابتدا مربی سازنده کامران قاسمپور و سپس خود این کشتی‌گیر به این شایعه واکنش نشان دادند. 

اما واکنش قاسمپور به این شایعه مشخص کرد که او تصمیم خود را برای بازگشت به ۸۶ کیلوگرم گرفته و فقط منتظر چراغ سبز کادرفنی و فدراسیون است. 
کامران قاسمپور در مصاحبه خود با تسنیم می‌گوید: "در چرخه امسال خودم را در وزن 97 کیلوگرم تست کردم و با شرایط وزنی‌ای که دارم دیدم وزنم به 97 کیلوگرم نمی‌رسد. وزن بدن من بین 90، 91 کیلوگرم است و نمی‌توانم قابلیت‌های خودم را در 97 کیلوگرم به اجرا بگذارم."

اين كشتى‌گير جويبارى مى‌گويد با توجه به شرایط جسمانی‌اش بعد از جراحی، قرار شده در مسابقات قهرمانى آسيا هم کشتی نگيرد.

اما قاسمپور به احتمال بازگشتش به ٨٦ كيلوگرم هم اينگونه واكنش نشان داده است: "در 97 کیلوگرم اختلاف وزن رقبا با من حداقل 12، 13 کیلو است و در کشتی این اختلاف وزنی زیاد است. برای یک کشتی‌گیر 90 کیلو خیلی کار سختی است که بخواهد با رقبایی با این اختلاف وزنی کشتی بگیرد و این قطعاً از کارایی او کم می‌کند. آسیب‌هایی هم که دیدم 80 درصدش به خاطر این بود که زور و فشار بیش از اندازه‌ای به بدنم وارد کردم و اینطور آسیب دیدم. در اردوهای تیم ملی یاد گرفتم سرباز باشم. هر تصمیمی کادر فنی بگیرد، تبعیت خواهم کرد."

مربى حسن يزدانى و خود اين كشتى‌گير حضور قاسمپور را برخلاف چرخه انتخابى مى‌دانند، اما به نظر مى‌رسد فدراسيون منتظر تعيين تكليف مصدوميت يزدانى خواهد ماند.

دیدگاه‌ها